Dzień skupienia

A właściwie pół dnia. W ramach przygotowań płockiej pielgrzymki na Jasną Górę. Dobrze, że Przewodnik dba, aby służby pielgrzymkowe nie tylko organizacyjnie przygotowały się do sierpniowego marszu.

Jeszcze wczoraj przez głownę przemknęło mi, że może nie powinnam jechać, bo przecież zaraz obrona i wypadałoby się uczyć. Ale stres, który mi towarzyszy staje się już taki, że ciężko mi się skupić na nauce. Totalny mętlik w głowie, chyba nigdy czegoś takiego nie doswiadczałam...
Poza tym, musiałam odebrać dokumenty z okolic, w których odbywało się owo spotkanie, więc...

Bardzo dobrze się stało, że pojechałam. Konferencje, słowa, które tam padły, były głównie w kontekście pielgrzymki, ale dziś trafiły do mnie też w trochę inne miejsca.

Po pierwsze, dzisiejsza Liturgia, ze słowami:
"Wystarczy ci mojej łaski. Moc bowiem w słabości się doskonali. (...) Albowiem ilekroć niedomagam, tylekroć jestem mocny."

"Nie troszczcie się więc zbytnio o jutro, bo jutrzejszy dzień sam o siebie troszczyć się będzie. Dosyć ma dzień swojej biedy."

Wiele razy słyszałam te słowa i jakoś nigdy nie miałam z nimi specjalnego problemu. A dziś... dziś chciałabym wiedzieć, jak się wszystko potoczy, zplanowac jutro i pojutrze na wielu płaszczyznach. Umieć powiedzieć na pewno, co będę robić za miesiąc, za rok. Być spokojną ze względu na pewność, jaką daję sobie sama - przez umiejętności, pracę...
Nie taki pokój serca chce dać mi Chrystus. Chce dać mi pokój dużo głębszy, oparty na zaufaniu w jego opiekę. Może dlatego moje misterne, "wspaniałe" plany ciągle się rozsypują.

Jak powiedział prowadzący dzisiejszy dzień skupienia - to wcale nie jest zachęta do lenistwa: "Panie Boże, znasz moje potrzeby to ja teraz usiądę, a Ty mi daj jeść." To zachęta do wiary, do właściwego "sprofilowania" swojego życia. 
Poza tym, każda praca potrzebuje modlitwy. Im trudniejsza praca - tym więcej modlitwy. 

"Pracuj tak, jakby wszystko zależało od Ciebie i módl się tak, jakby wszystko zależało od Boga."

Trudne to wszystko będzie w najbliższych dniach.

Komentarze

Popularne posty