Inne miasto

Nie jestem rodowitą Warszawianką, a i tak od ponad godziny siedzę i ze ściśniętym sercem oglądam zdjęcia przedwojennej Warszawy. 
Niby męczy mnie to miasto, ale chyba je lubię. Coraz bardziej. 

Na oglądanych zdjęciach widzę wiele miejsc, w których bywam na co dzień (zwłaszcza jeśli chodzi o Śródmieście), a które teraz wyglądają tak... inaczej niż przed wojną. 
Mam wrażenie, że to była zupełnie inna Warszawa. Żal mi, że nie mogę jej poznać.
Najbardziej przejmujące są dla mnie fotografie Ogrodu Saskiego i nieistniejącego już Pałacu Saskiego i okolicy (także olbrzymiej cerkwi, która tam się znajdowała). Poniżej umieszczam fotografię tamtego terenu.

Polecam serdecznie odwiedzenie strony http://przedwojennawarszawa.pl/ i profilu na Facebook.pl (tam właśnie oglądam zdjęcia, stąd też pochodzi to zamieszczone poniżej). 
Warto przenieść się w czasie i pozwiedzać przedwojenną stolicę. Choćby tak.
W centrum zdjęcia wspomniana cerkiew. W górnej części - Ogród Saski, między cerkwią i ogrodem - Pałac Saski z którego zostal tylko kawałek kolumnady nad Grobem Nieznanego Żołnierza. Po prawej od Pałacu Saskiego - Pałac Bruhla (również nieistniejący). W prawym dolnym rogu - Hotel Bristol na Krakowskim Przedmieściu. Fotografia z 1919 r.




Komentarze

  1. Ja mam ciągle do siebie pretensje, że tak mało wiem o historii tego miasta.
    Patrząc na to miejsce, trudno mi sobie umiejscowić w odpowiednich miejscach te budynki. No może tylko z hotelem nie mam problemu.

    Polecam odwiedzenie fotoplastikonu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do fotoplastikonu wybieram się od dawna. Tylko jakoś trafić nie mogę. ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Jeśli w jakiś sposób poruszyło Cię to, co napisałam, możesz zostawić komentarz. Będzie mi miło móc go przeczytać.

Popularne posty